Sydney, Bondi Beach en Blue Mountains - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Rachelle Coppoolse - WaarBenJij.nu Sydney, Bondi Beach en Blue Mountains - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Rachelle Coppoolse - WaarBenJij.nu

Sydney, Bondi Beach en Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

09 November 2016 | Australië, Coffs Harbour

Eindelijk internet - de foto's komen bij de volgende verbinding ;)


OMG guys, ik heb nog helemaal geen tijd gehad om een blog te schrijven, maar gelukkig heb ik de meeste van jullie privé gesproken en wat fotootjes uitgewisseld :)
Allereerst: het is superleuk hier ‘down under’, het weer is goed en ik heb leuke mensen ontmoet. In die twee weken dat ik van huis ben heb ik al onwijs veel gedaan, gezien en gelachen! Vandaar dat ik nu in mijn bedje zit om half 10 (!! voor het eerst) om eens een goede update te schrijven, haha. Mijn bed heb ik net grondig geïnspecteerd op spinnen en ander ongedierte, dus I should be good to go.. fingers crossed ;p Op de achtergrond hoor ik een hoop gezing, geklap en gelach van de drankspelletjes die zijn begonnen. Aan de andere kant staat een TV op volume 35, dus slapen zit er voorlopig nog niet in!

De heenreis
Alhoewel ik al heel lang wist dat het moment eraan zat te komen, was het toch heel raar om daadwerkelijk met mijn backpack op Schiphol te staan en me te realiseren dat ik jullie een jaar niet zal zien. Ik heb inmiddels 10 uur tijdverschil met Nederland, dus dat vraagt om een beetje plannen.. De vlucht zelf was heel goed gegaan, maar wat een lange zit! In de eerste vlucht was ik vergeten te plassen voor de landing, wat ervoor zorgde dat ik zowat met tranen in mijn ogen en mijn broek al op mijn enkels heb gevraagd of ze een uitzondering wilden maken toen we weer veilig op de grond stonden. In Dubai werd ik grondig geïnspecteerd: mijn handbagage werd 3x gecheckt en ik ben zelf gefouilleerd in een aparte kamer. Ook was het opvallend dat de mannen en vrouwen van elkaar gescheiden worden gehouden. Tijdens mijn tweede vlucht had ik een leuke Italiaanse buurman met wie ik nog steeds contact heb. Ook maakte ik daar voor het eerst kennis met de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Australiërs. Na het kraken van mijn nek ben ik met houten billen en stijve enkels het vliegtuig uit gestrompeld. Na het wachten op de transferbus, het appen van mijn vriendinnen en de eerste kennismakingen in het hostel was ik bekaf. Slaapwandelend heb ik, samen met een meisje, door Sydney gedwaald: lange, drukke straten, hoge gebouwen en grote parken. Ineens ben je 10 uur verder, dus zoals voorspeld kikte de jetlag er later die dag behoorlijk in. Na wat slaap en wat kokkerellen ben ik de Sidebar bij ons hostel gaan verkennen. Het is een publieke gelegenheid en de dames komen daar opgedirkt met hun heupen draaien. OEPS.. Als ik dat geweten had was ik er vast niet in mijn pyjama een kijkje gaan nemen.. De dag erna had ik dan ook mijn sandaaltjes geleend en een jurkje aangedaan om naar club Ivy te gaan: een discotheek met 4 verdiepingen en een zwembad!

De Ultimate OZ week
Om niet helemaal alleen in Sydney rond te hangen, niet wetend waar te beginnen met mijn reis, heb ik deelgenomen aan een soort introductieweek van Ultimate OZ. We hebben van alles gedaan! De eerste drie dagen bestonden uit een stadswandeling door Sydney, een bezoek aan de Botanische tuinen, een bootcruise, een wandeling langs de kust van Cogee Beach naar Bondi Beach en veel eten, drinken, geklets en gelach. Er was voldoende tijd om iedereen beter te leren kennen. Er backpacken veel Duitsers en ook redelijk wat Canadezen in Australië, maar ik had ook een Frans meisje in mijn groep, één uit Engeland en één uit Schotland. Het leukste is dat je eigenlijk maar een bij elkaar geraapt zooitje bent, waarbij iedereen elkaar accepteert. Zondag zijn we naar Basecamp (in een National Park) gegaan, waar ‘tamme’ kangeroe Josie haar onderdak vindt. Na aankomst in een stortbui hebben we pizza gegeten en een drankspelletje gedaan. De volgende morgen zijn we bij zonsopkomst gaan skinnydippen met een paar meiden. Na het ontbijt zijn we met 2 4WD trucks de zandduinen ingegaan om te gaan sandboarden. Dat leverde me een paar hilarische foto’s, een mond vol zand en een blauwe heup op. Vervolgens zijn we naar het strand geweest, hebben we een hike gedaan, gebarbecued en kwam iemand zijn reptielen showen. Maandag hebben we onze spullen weer ingepakt om na een walvis- en dolfijnen-spot-cruise weer naar Sydney te vertrekken.

Bondi Beach
Na de Ultimate OZ week was ik redelijk uitgeteld en moest ik nog wat praktische zaken regelen. Woensdagochtend heb ik een Bar Skills Course gevolgd. De leraar was een tikkeltje arrogant, wat op mijn zenuwen werkte, maar ik heb mijn certificaat binnen en die kan ik mooi bij mijn CV voegen. Een dag later ben ik samen met Sonja, een Duitse vriendin, naar Bondi Beach vertrokken. Daar hadden we een hostel dichtbij het strand geboekt en zijn we een beetje tot rust gekomen. Ik ben veel naar het strand geweest. Ondanks dat we de weg terug konden vinden via de wietgeur ademde het hostel een positieve sfeer. Sydney was geweldig om te bekijken – wat een wereldstad – maar Bondi voelde zoveel relaxter! Het was gezellig druk op straat, op het strand, in de sportparken (jaja, ook ik heb daar een workout gedaan!) en er waren een hoop kleine winkeltjes, barretjes en restaurants. Daarnaast hadden we het beste uitzicht!

Blue Mountains
JAAAA.. Zondag was het eindelijk zo ver! Ik had er al een tijdje naar uitgekeken: de Blue Mountains en OHH wat was het a-dem-be-ne-mend mooi :) De eerste aanblik van de prachtige natuur raakte me: ik kan uren in de verte en diepte kijken, de frisse lucht inademen en gewoon genieten. De contrasten van het groene woud en de blauwe lucht of het blauwe water is zo prachtig.. De foto’s zullen wel een goede indruk geven, behalve dat het op een foto altijd minder mooi is dan in het echt, wanneer je de wind hoort ruizen, het water hoort stromen en de vogels hoort fluiten. Het was een geweldige dagtrip en de lunch was awesome (2 wraps die je zelf mocht beleggen met kaas, ham, groenten etc – alles vers). Plus.. het was de laatste trip voor een lange tijd met mijn (bijna) complete vriendengroep..

Nieuwe plannen
Het is waar wat ze zeggen: als backpacker verandert je ‘plan’ iedere 5 minuten.
Naast leuke activiteiten hebben we ook een informatiebijeenkomst gehad van Ultimate OZ over de ins and outs van werken en reizen, tips over het vinden van een baan en het regelen van geldzaken. Naar aanleiding van deze bijeenkomst heb ik een reis geboekt langs de oostkust! :) Afgelopen dinsdag ben ik vertrokken vanuit Sydney en ik ben nu onderweg naar Byron Bay. Gisteren hebben we een stop gemaakt bij een wijn- en bierproeverij om 11 uur ’s ochtends (!). ‘s Middags zijn we gaan rivertuben en daarna hadden we pasta, pizza and some beers. Vandaag zijn we weer onderweg na een kleine hike en een stop bij een Koala Hospital. Vannacht zullen we onder de sterrenhemel gaan slapen in een Tipi en morgen krijg ik mijn eerste surfles.

Keep you posted! :) Lots of love! Xx

  • 09 November 2016 - 10:53

    Omapolderman:

    Lieve rachel wat maak je mooie dingen mee.. geweldig ...wel spannend.... maar zo ik hoor... geniet je enorm....
    Wat fijn dat ik je nu ook kan bereiken .....het is nog wel leren maar hoop dat ik het snel onder de knie heb....ik heb mijn ipad gisteren samen met je moeder gekocht...moet nog Skype account aanvragen.... zit nu naast marianne om me wat wegwijs te maken ....samen aan bakje troost .......ik hoop snel weer wat van je te lezen
    I's fijn om zo ook met jou mee te leven
    Dikke kus van ons oma en marianne
    Lieverd ben zooooooo blij voor jou xxxxxxxxx

  • 09 November 2016 - 18:56

    Pappa:

    leuk verslag en al veel ondernomen. lekker genieten met je vrienden. ben benieuwd naar je foto's.

  • 09 November 2016 - 19:49

    Henrike:

    Hi Rachelle,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. geniet er van. xxx

  • 09 November 2016 - 20:52

    Mama:

    Lieverd, wat een leuke verhalen! Geniet met volle teugen. Hou van je, dikke kus XXX

  • 09 November 2016 - 22:46

    Sanne Vermeulen :

    Veel plezier & geniet van je tijd!!!

  • 09 November 2016 - 23:22

    Anne:

    Hun, heerlijk om je verslag te lezen! Ik hoor het je vertellen, maaaaar wel kuddo's voor de nette samenvatting hahah ;p. Wat heb je toch al veel gedaan in zo'n korte tijd

  • 10 November 2016 - 17:17

    Martin Jobse:

    Wat een leuke verhalen en nu al zoveel toffe dingen gedaan! Leuk om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt. Veel plezier en geniet er maar van!

  • 12 November 2016 - 17:52

    Jolien:

    Leuk leuk leuk! Ik ga je nu whatsappen!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 18 November 2016 - 12:09

    MARIANNE:

    super super super geniet van je eerste surfles ...... wens dat je morgen niet veel spierpijn hebt......love youxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Rachelle

Actief sinds 10 April 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 11698

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2016 - 25 Oktober 2017

Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië

25 April 2012 - 21 Juli 2012

Amecet N'ainapakin

Landen bezocht: