Ze leeft nog! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Rachelle Coppoolse - WaarBenJij.nu Ze leeft nog! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Rachelle Coppoolse - WaarBenJij.nu

Ze leeft nog!

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

02 Januari 2017 | Australië, Saint Kilda

Lieve vrienden en familie,

HAPPY NEW YEAR !! <3

Wat een gebrek aan rust om de tijd te kunnen nemen een blog te schrijven. Het kost me moeite om mijn tijd te verdelen – ik wil heel graag op de hoogte blijven van jullie levens en belevenissen, jullie persoonlijk updaten etc etc, dan heb ik in mijn hoofd hoe ik een blog wil schrijven of een fotoreeks wil uploaden, geen WiFi, geen privacy, geen stopcontact beschikbaar, te moe, te druk met leuke dingen en nieuwe contacten – Kortom: ‘het zware leven’ haha. Nee absoluut niet gelukkig. In dit geval geldt het gezegde GEEN BERICHT GOED BERICHT voor de volle 100%. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat het zo goed met me gaat. Ik zit in een lekkere flow, leer los te laten, met de dag te leven, leer onwijs leuke nieuwe mensen kennen vanuit allerlei verschillende landen, onderga nieuwe ervaringen en – hou je vast – Plannen heeft geen zin. Ja ja. Dat klinkt raar uit mijn mond, maar het is zo. Zonder plan zijn er weinig verwachtingen en kan het vrijwel nooit tegenvallen. Ik geniet volop!

Het zou niet eerlijk zijn als ik zou zeggen dat ik jullie totaal niet mis, maar gelukkig bestaan er vele communicatiemiddelen om jullie stemmen te horen en gezichten te zien. Iedere keer zit ik dan met een GROTE glimlach – want lieverds – ik voel me gezegend met zoveel lieve, leuke, interessante mensen in mijn leven. Ik ga veel kortdurende vriendschappen aan tijdens deze trip, daar valt veel positiefs over te zeggen, maar het doet me ook beseffen hoe belangrijk jullie voor mij zijn. Echte vrienden, daar kan je van op aan en die moet je koesteren. Uiteindelijk besef ik soms maar al te goed dat ik alleen reis en dat maakt me af en toe kwetsbaar. Ik leer mijn eigen beste vriend te zijn en probeer alleen maar dingen te doen die goed voelen voor mij – en gek genoeg gaat dat vrij goed  !

Inmiddels ben ik aanbelandt in Melbourne. Ik zit hier nu al zo’n 2 weken en blijf nog tot 6 januari. Vanaf dan ga ik kamperen met een campervan. Eerst de Great Ocean Road op en door het binnenland terug naar Melbourne via de Grampians, 15 januari vlieg ik naar Tasmanië om daar 2 weken rond te trekken en mijn verjaardag te vieren (woehoee eindelijk uitpakken) en 30 januari vlieg ik naar Nieuw Zeeland.
Het is fijn om even gesetteld te zijn, maar het maakt me ook een beetje lui. Ik zit niet graag stil, maar weet ook dat ik de komende 3 maanden naast geweldige ervaringen en uitzichten ook een gebrek aan privacy zal gaan krijgen. Voor het eerst ga ik met Nederlanders reizen, waarmee ik boven verwachting toch gemakkelijker een klik voel. Al mijn reismaatjes heb ik ontmoet via facebook. De meesten heb ik telefonisch gesproken, mee gevideobeld of mee afgesproken, dus ik heb wel een goeie indruk denk ik.
Thuis had ik nooit gedacht dat het maken van contacten zo gemakkelijk was en ‘normaal’ is onder backpackers. Net zo min als ik had gedacht dat mijn reisplannen zo gemakkelijk zouden wijzigen, en dat ik alleen naar een NYEfeestje zou gaan waar ik NIEMAND ken (en me daar ook nog oké bij zou voelen). Het is gaaf om jezelf uit te blijven dagen, uit je comfortzone te stappen en het avontuur op te blijven zoeken. Zo heb ik met mijn hoogtevrees ook een cliffjump gedaan, wat geëindigd is in een enorm blauwe kont. Maar het trotse gevoel dat door mijn trillende lijfje stroomde naderhand is het meer dan waard. Ik reis niet alleen grenzen over, ik verleg die van mezelf ook en dat is GAAF !

In een volgend blog dat ik één dezer dagen zal schrijven (beloofd) zal ik jullie vertellen over mijn ervaringen van de afgelopen 6 weken. Na Byron Bay ben ik namelijk in Surfers Paradise en Brisbane geweest en heb ik een kleine 3 weken op een farm gewerkt.

Voor nu een HELE DIKKE KUS – ik hou van jullie! xx

  • 02 Januari 2017 - 10:29

    Jolien:

    Stoere chick xxxx

  • 02 Januari 2017 - 11:51

    Mama:

    trots op je! Fijn dat je zo geniet. Dikke kussssssssssssss

  • 02 Januari 2017 - 17:29

    Lotte:

    Super leuke blog schat. Ik heb moeten lachen om wat je daar allemaal beleefd!! Geweldig om te lezen!!!

  • 04 Januari 2017 - 12:53

    Martin:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je het positief uitpakt wanneer je buiten je comfortzone gaat!

  • 09 Januari 2017 - 23:02

    Marianne:

    superrrrrrrrr stoer en mooi uit je comfortzone ...... je bent een inspiratie schatje xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Saint Kilda

Rachelle

Actief sinds 10 April 2012
Verslag gelezen: 900
Totaal aantal bezoekers 11696

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2016 - 25 Oktober 2017

Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië

25 April 2012 - 21 Juli 2012

Amecet N'ainapakin

Landen bezocht: