Ervaringen - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Rachelle Coppoolse - WaarBenJij.nu Ervaringen - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Rachelle Coppoolse - WaarBenJij.nu

Ervaringen

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

29 April 2012 | Oeganda, Soroti

De vorige keer heb ik zo lang op een internet verbinding gewacht, dat ik maar gelijk wat upload als er verbinding is!

Nieuwste ervaring tot nu toe: Mijn eerste luier verwisseld!! :D haha

Onwerkelijkste ervaring tot nu toe: Een zwangere vrouw kwam langs bij Amecet. Zij wil het kind graag houden, maar haar schoonmoeder wil dat ze abortus pleegt, omdat die niet blij is met de relatie van haar zoon. Ze wil eigenlijk niet dat ze samen een kind krijgen, maar toch had ze medicijnen gehaald voor deze vrouw die haar sterk zouden houden tijdens de zwangerschap. Ik weet niet precies wat er allemaal aan de hand was, maar het middeltje is onderzocht en het bleek puur vergif te zijn. De politie neemt de zaak over, maar waarschijnlijk gaat de schoonmoeder de gevangenis in, omdat ze een poging heeft gedaan moeder en kind te vermoorden.

Slechtste ervaring tot nu toe: minstens 13 keer overgeven in één nacht tot je geen gal meer over hebt, er diarree bovenop krijgen, je kapot zweten van het ziekzijn, geen water binnen kunnen houden en je dan zo enorm vies voelen dat je niets liever wilt dan douchen (en de wc door wilt trekken :p) en dan …. Heeft het te weinig geregend en er is GEEN WATER =O

Nu gaat het wel weer oke met me na 3 O.R.S., anderhalve – wat ze hier een boterham noemen (het is kleiner dan een snee casinobrood!) en een fijne nachtrust. Positief aan deze zaak: misschien val ik nu toch wel af!? :p

Liefste ervaring tot nu toe: De gemiddelde, doorsnee kamergenote zou vies van je zijn als je voor haar bed over je nek gaat, de mijne stond de volgende morgen de vloer te dweilen omdat ik daar volgens haar te ziek voor was.

Emotioneelste ervaring tot nu toe: Apio Ruth gebruikt haar spieren etc nauwelijk en laat de meeste tijd haar lichaam half levenloos hangen. (voor haar was de joly jumper) Haar nekje is oke, ze kijkt rond. Gisteren heeft ze mij voor het eerst opgemerkt (de meeste tijd ligt ze op haar rug en kijkt in het niets omhoog). Gisteren is ze één keer uit zichzelf gaan zitten en heeft ze verschillende keren zachtjes aan een papiertje getrokken. Misschien klinkt het heel saai, maar het is een enorme vooruitgang voor haar! Toen ik haar luier ging verwisselen waarschuwde Verity me, want ze heeft littekens en wonden bij haar geslachtsdelen. Ze is in alle opzichten misbruikt, waarschijnlijk ook met een stok. Ik werd zo kwaad bij het idee dat de tranen in mijn ogen sprongen, en toen ik de verminkte delen zag… Bah, gelukkig zijn de gevangenisstraffen hier heel erg en ik hoop zeker dat haar daders gepakt zijn.

Vieste ervaring tot nu toe: Ik stapte naar buiten op de veranda en er vloog iets hard en zoemend in mijn gezicht. Nog nooit in mijn leven had ik zo’n grote tor gezien en het feest kon niet op toen ik ontdekte dat er meerdere op de veranda zaten. Toen ik vroeg wat het voor beesten waren, vertelde ze me dat deze graag in de poep wroeten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IEWL.
Ik hoopte zo dat het een grapje was, maar helaas...

• 29 April 2012 - 06:33

Arja:

Tjeetje Rachelle... Een beetje andere wereld meis. Daar is Polen nog niets bij hé? Hoop dat je het een beetje op de been houdt! Met jouw karakter; vast wel...
    XXX

• 29 April 2012 - 07:00

Ilse:

Wat een ervaringen zeg!

• 29 April 2012 - 07:13

Mama:

Heyyy, gelukkig weer beetje opgeknapt?!! Denk je om je vaders hart? Hij heeft t al moeilijk genoeg dat je zo ver weg bent.... Leuk hoor om je verhalen te lezen! Fijn dat je zo enthousiast bent, zelfs tijdens het kotsen!!!! Hou van je , dikke kus xx

• 29 April 2012 - 08:36

Buurmeisje:

Wow, wat een ervaringen idd en je bent er nog niet eens 1 week;)
    Zeker van dat misbruikte meisje, zo zonde..
    Om dat van die tor moest ik wel lachen, daar hebben we de oude Rachelle weer (ik zou precies hetzelfde hebben hoor:P) Sterkte ermee, onthoud: ze zijn altijd banger voor jou dan jij voor hun!
    En beterschap! Xxxx

• 29 April 2012 - 09:48

Raven:

eew laat die vieze torren maar daar hahaha!

• 29 April 2012 - 18:25

Marianne:

volgens mij was het een kakkerlak wat in je gezicht vloog,na zoveel rotzooi uit je lijf te hebben gegooid dachten deze beestjes natuurlijk yeeeeeeeeeh
    je hebt al wel veel gezien gedaan en gevoeld ,gelukkig ben je een bikkel en kan je deze kindjes liefde geven waar ze duidelijk behoefte aan hebben. knap hoor dikke kus

• 29 April 2012 - 21:00

Pappa:

Lieve Rachelle; Ervaringen, dat zijn het zeker. ik zal niet op alles reageren, maar ik zal proberen jolly jumper/baby bouncer aan Ester mee te geven!
    Als afsluiting grapje; Ik hoop dat de kever uit een Aladin verhaal komt en niet uit verhaal oom Oswald.

• 30 April 2012 - 09:18

Coby Van Liere Sturm:

Wat leuk Rachelle om jou verhalen hier te lezen. Je kent me niet maar ik hoorde het van mijn moeder, die jou oma ( koos ) op visite had. Jou vader JanKrijn was vroeger bevriend met mijn broer( sjaak ). Ik ben zelf in 2008 bij Els geweest en in 2010 met mijn gezinnetje. Marjet heb ik daar ook beide keren ontmoet. Gaaf zeg dat jij daar nu zit en wat leuk je verhalen. Zie het allemaal zo voor me. Geef je Mary een dikke knuffel van ons en natuurlijk ook de groeten aan Els en d''r gezinnetje. Geniet van deze bijzondere tijd. Ik ga je volgen de komende weken hoor.
    Groetjes Coby

• 30 April 2012 - 19:01

Coby:

'k Vind het bijzonder om je reiservaringen te lezen, je schrijft trouwens op een aansprekende, leuke manier.
    Gaaf dat je het gelijk al zo naar je zin hebt. Denk dat je zo ziek was van iets wat je gegeten/gedronken hebt. Let goed op handen wassen en gebruik van schoon water en hoe producten worden schoon gemaakt/gekookt. Maar dat zul je wel weten.
    Wat heftig al die verhalen. Na afloop kun je vast wel een boek schrijven.
    "t ga je goed!
    lieve groet, Coby

• 01 Mei 2012 - 08:55

Mirjam Loedeman:

Hoi Rachelle,

Leuk om je verhalen te lezen. Krijg ik wel weer heimwee door (terwijl het pas 4 maanden geleden is dat ik thuis kwam).
    Wat fijn dat Ruth al kan zitten! Dat heb ik haar nog nooit zien doen.
    Is mijn pakje met de foto's en luiers goed overgekomen?
    Het wennen aan alle dingen zal vast snel genoeg komen. Dan ken je ieders naam (grotendeels) en hebben ze allemaal hun eigen persoonlijkheid laten zien.
    Slaap je overigens met dat meisje van YWAM uit Jinja op de kamer? Dat is toch een blank meisje?
    Geniet ervan, sterkte (en beterschap) voor de momenten dat je het nodig hebt en ik blijf je blog bij deze lezen (kan ik toch nog half met mijn hoofd in Uganda blijven).
    Veel zegen!

Groetjes Mirjam
    (groetjes daar)

• 03 Mei 2012 - 10:03

Mirthe:

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt chick! Hopelijk blijf je er van genieten en wordt je niet te vaak meer ziek.. Dat zou namelijk wel erg zuur zijn. Ik hoop snel weer wat van je te lezen! Hou je taai en wie weet tot snel een keer op skype? Xx

• 06 Mei 2012 - 17:38

Anja:

hoi lieve Rachelle,
    je reisverslagen gelezen en wat bij jij een dappere meid. In je eentje zo een reis maken en dit gaan doen vind ik zo top van je. De kindertjes en alle anderen in het tehuis en alle mensen die je ontmoet zullen genieten van jou spontaniteit en alle liefde die jij geeft. En je schrijft zeker niet saai hoor, want alle schijnbaar kleine dingetjes die je meemaakt zijn voor ons ook mooi om te lezen! Gelukkig ben je weer opgeknapt na die ellendige nacht ziek zijn! Heel veel fijne mooie momenten nog meid, daar in Oeganda al zal het ook wel eens moeilijk zijn. ik probeer je verhalen regelmatig te blijven lezen hoor en af en toe eens wat te sturen. Liefs van je tante Anja

• 06 Mei 2012 - 17:58

Jeannette V.:

Rachelle succes de komende 3 maanden. We blijven je volgen.

• 16 Mei 2012 - 11:36

Ellen:

Ondanks de minder leuke ervaringen (ziek zijn, torren, misbruik) heb ik je blog met veel plezier gelezen. Je schrijft leuk en ik blijf me verbazen over die totaal andere wereld daar.

Keep up the good work en tot de volgende blog!